Volleybolltränaren

The way a team plays as a whole determines its success. You may have the greatest bunch of individual stars in the world, but if they don't play together, the club won't be worth a dime. - Babe Ruth

Träningsdagbok Fkp

Kategori: Träningsdagboken

Igår var det full fokus att få rätt på de sju som ska upp till Falköping och spela u16 mästerskapen. Nervositeten hos mig har kommit och jag tänker på allt vi inte hunnit med att träna på etc. Men istället för att mata spelarna med mer info så får vi fokusera på det vi är duktiga på, sen får vi ta resten som det kommer.
 
Vi har hamnat i en riktigt svår grupp om man bara ser till pappret. Första tanken var att jag kanske skulle nöjt mig med att anmäla oss till röd-grupp men sen kände jag mig taggad av utmaningen. Jag anser att vi lär oss mest om vi anmäler oss i svart-grupp för det är ju i den gruppen vi ska spela i nästa år. Sen vet man aldrig vad som kan hända när man väl ställer sig på plan och spelar om det. Så allt är möjligt! 
 
Spelklarlista och spelarlista är utskrivna och klara. Nu ska jag bara packa och hålla i en sista träning innan vi åker på fredag. Igår var det mycket spelträning men också passarträning och anfallsträning för centrarna och passaren, så de fick lite egentid. Imorgon tror jag vi nöter servmottagning med anfall och defense. Det är bara en timme så det gäller att jag väljer ut rätt saker att finjustera! 
 
 
 
Kommentera inlägget här: